Ove zime u garaži Stadion Shopping Centra, na nivou -1 kod samog ulaza u centar, primetićete novi grafit pod nazivom „Šta bi ti majka rekla?“, autorsko delo SVA agencije koje na duhovit i direktan način poziva vozače da dobro razmisle kada se nepromišljeno parkiraju na mesta rezervisana za osobe sa invaliditetom ili pozicije za porodice sa malom decom.

Neprimereno parkiranje je nešto što, na žalost, sve češće viđamo na ulicama grada. Ova pojava je posebno primetna u tržnim centrima uoči praznika, kada se broj posetilaca značajno uvećava.

Zbog toga smo uz podršku i svesrdnu saradnju sa Stadion Shopping Centrom i predstavnicima kompanije „Roma Company“, osmislili, pokrenuli i realizovali društveno odgovornu kampanju, koja za cilj ima buđenje svesti i promenu negativnih navika vozača.

Pogledajte kako je sve to izgledalo, a u nastavku teksta otkrivamo detalje ovog projekta u kome smo uživali!

Naš dragi kolega, Miodrag Dodić, grafički dizajner, ne samo da je osmislio idejno rešenje grafita, već je agencijskom timu bio u pravom smislu inspiracija da se ove godine, kao agencijski novogodišnji poklon, realizuje nešto što je kreativno, korisno za zajednicu, a pozitivno za naš timski duh.

Podelivši svoje utiske u okviru zvaničnog programa internih agencijskih prezentacija na temu svog boravka u Portugalu tokom prošlog leta u sklopu GATS projekta (Graffiti art takes the street), čiji je cilj da se kroz aktivizam podigne svest o grafiti kulturi, okruženju i klimatskim promenama, Miodrag nas je bez muke svojim entuzijazmom osvojio i bilo je jasno da istom logikom možemo timski svom gradu i sugrađanima da poklonimo nešto drugačije, a vredno.

Tim povodom, zamolili smo Miodraga i našu kreativnu direktorku, Ivanom Petković da podele svoje impresije o ovoj posebnoj novogodišnjoj akciji u kojoj je učestvovala cela agencija.

Q: Kakve utiske i nova saznanja si ostvario na projektu?

MD: Utisci su fenomenalni samim tim što je sve bilo spontano, zabavno i pre svega korisno. Putovanje u Portugal i sam projekat doneli su mi nova iskustva, nova poznanstva ali i nove ideje. Uvideo sam da slične stvari mogu da primenim u svom poslu i da zajedno sa kolegama iz agencije stvorim lepe projekte koje će doprineti zajednici.

Q: Koliko je negovanje specifičnog interesovanja i street art talenta u vizuelnom izražavanju važno za tvoj svakodnevni posao za klijente?

MD: Interesovanje za grafiti kulturu me je zapravo usmerilo na ovaj put kojim danas idem, oblikovalo kao kreativca i donelo mnogo zadovoljstva. Zato je važno negovati svoje unutrašnje „JA“, jer je to mesto kome se uvek vraćaš i koje te uvek prati. Smatram da ako radiš iskreno to sigurno svi prepoznaju.

Q: Šta bi posavetovao mlade kreativce, a šta kompanije u pogledu kreativnog delovanja?

MD: Savet za mlade kreativce – nikada ne odustaj od svojih iskrenih interesovanja, neguj ih, unapređuj i oblikuju po sebi, jer je rezultat toga novo iznenađenje i put ka napretku. Takođe, mislim da kompanije treba da osnaže taj put novih ideja svojim razumevanjem i otvorenošću.

Q: Ivana, kako je došlo do ideje i realizacije agencijskog NG poklona u kontekstu CSR-a?

IP: Ove jeseni je u agenciji bila takva energija da smo poželeli da menjamo svet :). Šalu na stranu, do ideje da novogodišnja čestitka bude nešto drugačija smo došli prirodno, jer je to tema o kojoj često razgovaramo sa klijentima – šta je suština svega, pa samim tim i dobrih komunikacija.

Velika inspiracija nam je bio naš dizajner Miša koji se vratio iz Portugala i sa nama podelio priču o muralima na kojima je tamo radio. To je još jedan dokaz da sve ipak potiče od ljudi i tako smo zajedno došli do toga da novac koji bismo inače uložili u poklone možemo da iskoristimo da pošaljemo jaču poruku od „Srećni praznici“.

Poslali smo poruku da 2023. možemo svi da budemo bolji ljudi.

Q: Da li se i koliko marketinške agencije angažuju na sopstvenim CSR projektima i da li tu praksu treba menjati?

IP: SVA je agencija koja je godinama radila neke od najznačajnijih društveno odgovornih kampanja. Znam za pojedinačne slučajeve kada su agencije radile na tome, ali mislim da možemo mnogo više. Mislim da marketinške agencije pre svega znaju da utiču na svest i ponašanje ljudi i zato naš cilj mora da bude da mimo klijenata odgovorno stvaramo danas i ovde.

Q: Kako su klijenti reagovali na ovaj agencijski poklon?

IP: Većina klijenata je bila oduševljena. Sama akcija je pokrenula komentare u javnosti što je dokaz da smo dotakli temu koja je važna.

Ono što je mnogo važnije od trenutne reakcije jeste naša želja da inspirišemo klijente.
Ako zaista osete želju da nešto promenimo zajedno, a da to nije samo agenda koju većina kompanija mora da ispuni, onda smo napravili razliku.

Ako se bilo ko zaista zapita „Šta bi ti majka rekla“, ne samo kada parkiramo već kada stvaramo, komuniciramo, planiramo, želimo, onda je onaj mali zid naše veliko delo za 2023.