Kreativna direktorka SVA agencije, Ivana Petković, dala je intervju za Advertiser Serbia osvrćući se na primere dobrih kreativnih kampanja u protekloj godini, ali i potencijalnim trendovima koji se očekuju u ovoj. Razgovor je vodio Nenad Danilović, glavni i odgovorni urednik Advertiser Serbia. Intervju prenosimo u celosti.

Ocenite i dajte viđenje rada svoje agencije u pogledu kreativnog doprinosa u 2022. godini

Kada se danas osvrnem i pogledam prethodnih dvanaest meseci mislim da svi zajedno možemo da budemo ponosni. Uspostavili smo neke nove procese rada koji podrazumevaju istraživanja ciljanih javnosti na jedan nov način i to nam je pomoglo da i u kreativnom izrazu damo drugačije viđenje. Leto je obeležila kampanja za našeg novog klijenta UniCredit Banku – Ostavi trag ovog leta, koja je bila osveženje u dosta jednoličnom oglašavanju bankarskog sektora. Takođe kompanija 4U Pharma je baš nama poverila kampanju za Viranto, koja je njihovo prvo medijsko oglašavanje na ovim prostorima.

Krajem godine smo kreirali i našu novogodišnju čestitku koja je zapravo kampanja posvećena parkiranju na mestu za osobe sa invaliditetom i porodice u TC Stadion – Šta bi ti majka rekla, koja na najbolji način predstavlja ono o čemu smo u toku 2022. pričali sa klijentima – šta možemo da učimo za društvo i kakvu promenu ponašanja možemo da pokrenemo dobro kreiranom komunikacijom.

Dajte ocenu rezultata rada nacionalne ali i regionalne advertajzing scene u 2022. godini…Izdvojite najbolje domaće kampanje, uz obrazloženje

Čini se da su klijenti, a samim tim i agencije prenele kroz oglašavanje strahove globalne krize. Više nego ikad su se komunicirale cene, procenti, problemi.

Ipak mislim da kreativna industrija i u tim uslovima uspeva da prati trendove i iznedri dobre kampanje. Izdvojila bih kampanju Metalca – Umetnica mora jesti kuvano, kao i kampanju za Štark – I osmeh je tu, za koju sam poželela da je naša. Čestitke kolegama.

Koje svetske kampanje ili značajni pojedinačni radovi iz 2022.godine su privukli vašu pažnju i zašto?

Poslednja koja mi je privukla pažnju Alexa – Lost her voice i Like a Bosch koja je bila pravo osveženje tokom cele godine.

Kakvi trendovi se mogu očekivati, pre svega u svetskom advertajzingu ali i medijima u 2023?

Mislim da će na žalost trendove kreirati situacija koja je izazov sama po sebi. Ono što je evidentno je da ćemo tražiti kreativne načine da iskoristimo nove tehnologije.

Nekad mi se čini da se neke stvari vraćaju na početak, sve više brendova se pita ko su suštinski, šta rade i kako utiču na društvo u celini. Nadam se da će taj trend biti dominantan u 2023.

Vremena su se promenila…Šta je dobar agencijski kreativac današnjice? Koje karakteristike on treba da poseduje?

Kreativac je po meni i nekada i sada osoba koja je pre svega empatična, radoznala i spremna da igra timski. Ona koja i posle godina rada pred spavanje smisli sjajnu kampanju, jedva čeka da je podeli sa drugima i veruje da radi najlepši posao na svetu.

Menjaju se kanali, menjaju se strategije, menja se vreme koje imamo na raspolaganju, ali to je samo nov način da poruka stigne do cilja. Dobra poruka je u suštini ista.

Odnos agencija i njihovih klijenata je od velikog značaja za dobro obavljanje posla. Tokom nekoliko poslednjih godina desile su se promene u obavljanju procesa rada, pojavila se inflacija kao faktor itd. Kako ocenjujete ovaj odnos, u poređenju sa periodom od pre 3 godine?

Ključna stvar je da taj odnos svi posmatramo kao partnerski. Imamo isti cilj i samo iz odnosa u kome postoje poverenje i poštovanje mogu da nastanu velike stvari. Ono što je poslednjih godina zabrinjavajuće su rokovi koji gotovo da ne postoje. Neki klijenti su čine se “izgubili sat”.

ASAP ubija kreativnost, obezvređuje rad i nadam se da ćemo to u budućnosti zajedno promeniti.

Kakva je raspoloživost mladih stručnjaka koji su potrebni za rad u kreativnim agencijama? Kakav je kvalitet ljudskog resursa koji je raspoloživ za osvežavanje agencijskih timova?

To je pitanje oko kog se najviše kolega žali i mislim da imamo dobar razlog za to. Ipak u SVA je ove godine stiglo nekoliko sjajnih mladih ljudi. Moj utisak je da su oni retkost i privilegija je što možemo da radimo sa njima. Taj trenutak u kome prepoznam da su kliknuli na advertajzing, da su se zaljubili je zaista početak nečeg velikog.

Šta za sebe lično želite u 2023. godini?

Malo manje stresa, često pakovanje kofera, neka dobra vina i još bolje razloge da nazdravimo.